پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی یادواره شهدای غریب اسارت خراسان رضوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی استقامت و ایستادگی جبهه مقاومت را دستاورد دوران دفاع مقدس بیان کرد و گفت: امروز ایران اسلامی به رهبری امام خامنه ای تکیه گاه رزمندگان اسلام در مقابل آمریکا و اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد ، امام جمعه موقت تهران ، امروز پنجشنبه 18 مردادماه ، در یادواره شهدای غریب اسارت در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی گفت: آزادگان، جانبازان و شهدای اسارت کسانی هستند که ساعت ها و روزها، سال‌های اسارت را به خاطر ارزش های اسلام و انقلاب استوار ایستادندو برای اسلام و انقلاب اسلامی آبرو خلق کردند.

وی با بیان اینکه اردوگاه های اسارت نماد ارزش، اصول و مبانی انقلاب تکیه‌گاه و پشتوانه رزمندگان بود ادامه داد: پیام اسرا از این اردوگاه ها آزادی و فتح قدس بود بر این باور بودند که راه قدس از کربلا می گذرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه پیام اسرا برای امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، فرماندهان سپاه پیام استقامت و ایستادگی بود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آزادگان می فرمایند شما الماس‌های درخشانی هستید که همه ارزش‌های اسلام در رفتار و عمل و اخلاق و سلوک شما تجلی یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در ادامه به بیان خاطراتی از مرحوم ابوترابی سید آزادگان اشاره کرد و گفت: ایشان تعریف می کرد یکی از سوالات مقامات ارشد صلیب سرخ این بود در زندان‌های جهان کشورهای به اصطلاح توسعه یافته و حتی در بعضی از زندان‌های مدرن با همه امکانات آموزشی و ورزشی شاهد ناهنجاری های اخلاقی، افسردگی و بیمارهای روحی و خودکشی هستیم اما چرا در این اردوگاه ها افسردگی نیست چرا در این اردوگاه ها شکنجه انجام می شود ناامیدی نیست چرا همه شور و نشاط و امید و تلاش دارند.

وی توضیح داد: آزادگان ما، زندان‌های مخوف و پر شکنجه صدام را به بهشت عبادت، بندگی ، خدمت و استقامت و به بالاترین ارزش های اخلاقی اسلام تبدیل کردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به رفتار مرحوم حجت الاسلام ترابی در دوران اسارت با سایر اسرا اشاره کرد و خاطر نشان کرد: برادر بزرگ ما به دستان آزادگان بوسه می زدند. در مقابل آنها احساس فروتنی می کردند این رفتارها محصول ایمان و فضایل اخلاقی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی تصریح کرد: امروز مانند گذشته ما به ایما ، عمل صالح و استقامت در صراط مستقیم نیاز داریم ، امروز باید اراده و استقامتی که رزمندگان ما در دفاع مقدس ،شهدا و جانبازان و آزادگان در مقابل دشمن داشتند را در خود پرورش دهیم .

وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت در دوران اسارت باعث شده است دنیای اسلام در مقابل استکبار قیام کند، اظهار داشت: امروز یمن با تمام قدرت در برابر همه دنیای استکبار ایستاده است و نماد عظمت ، شرف ، استقامت و ایثار و پایداری امت اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حزب الله لبنان نماد ارزش های اسلامی است، عراق و سوریه محور مقاومت در برابر همه اردوگاه کفر ایستاده اند و طعم تلخ شکست را در ذائقه صهیونیست‌ها و مزدوران آنها در منطقه قرار داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی استقامت و ایستادگی جبهه مقاومت را دستاورد دوران دفاع مقدس بیان کرد و افزود: امروز ایران اسلامی به رهبری امام خامنه ای تکیه گاه رزمندگان اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha